KRIS FLAMENG

Poëzie / Fotografie


Auteur, componist, dichter, fotograaf.

Alles wat je ziet, hoort of voelt, doet iets met je. Deze impulsen geven je voer om over na te denken, van te genieten, over te dromen, te koesteren, te verafschuwen,…

Enkel oog of oor, gesteund door een reeks ouder wordende zintuigen, volstaan dikwijls niet om elke impressie permanent te bewaren.

Dan schrijf je,... noteer je in kleine korte eenvoudige zinnen wat er in je omgaat, geef je je mening, vertel je wat je voelt.

Soms is schrijven niet genoeg.

Dan is het goed om je te wapenen met een nieuwe vriend: een fototoestel. Geen gesofistikeerd of waardevol apparaat met een arsenaal aan lenzen en scherpstellingen. Dit zou eerder een nieuwe kwelling zijn wanneer je technische kwaliteiten niet helemaal tot aan de hoogste boom reiken.

Voor Kris volstaat een compact camera van zes op negen of een nu al voorbijgestreefde smartphone.

 Je kijkt helemaal anders!

Soms grootser en wijder, dan meer in detail.

Je ziet dingen die je anders zou voorbijlopen, zou vergeten.

Het fijne aan moderne fotografie is dat je al je gecapteerde impressies op je computer kunt bewerken tot: ‘beelden die bij woorden horen’.

 

In 2012 gaf hij zijn eerste dichtbundel uit: ‘Laat Licht’. In 2014 volgde de bundel ‘Nieuwe Nevels’.

Zijn theatermonoloog 'Achter de vlinderstruik' ging in 2015 in première.

In 2018 werd een eerste roman uitgebracht: 'Gin-Tonic en droge worst'.


Een derde dichtbundel:

'Bij kaarslichte dag',

zal eind 2019 het daglicht zien. 

BEELDEND WERK

Welkom op onze gallerij.

Dubbelklik met de linker muisknop om de werken te vergroten.


BEKIJK NOG MEER WERK OP www.onlinekunstenaars.nl


TINE VAN POPPEL

Textielkunst

 

Tine Van Poppel haalt de inspiratie voor haar wandtapijten voornamelijk uit de natuur. Ze herleidt haar impressies tot abstracte vormen en geeft op die manier nieuw leven aan emotie, bewondering en verwondering.  
Haar werk ademt in een rustige sfeer, die tot stand komt in vloeiende zachte lijnen en perfecte vormen. De textiele zachtheid krijgt een eigentijds palet dat de kracht van kleur niet schuwt en waarbij textuur een voorname rol speelt.

 

Ze schrikt er niet voor terug om te experimenteren en te combineren met grondstoffen, technieken of complementaire kunstvormen. Weven of vilten worden soms verrassend geconfronteerd met de eigenheid van keramische elementen, hout, ijzer of riet,..

 

‘Weven’ doet ze meestal zonder getouw. Het eeuwenoude ‘weefraam’ is haar voornaamste instrument. Deze primitieve techniek verschaft haar alle mogelijkheden om zich meer dan opvallend te uiten.

  

Tine Van Poppel behaalde de hogere- en de specialisatiegraad monumentale kunsten aan de kunstacademie Turnhout. Zij volgde tevens opleidingen handweven aan het CVO Gent alsook diverse masterklassen bij zeer gerenommeerde textielkunstenaars uit gans Europa.

 

 

Technieken:

Weven (zowel op weefraam als op getouw), knopen, vilten en punchen.

 

Copyright @ All Rights Reserved